måndag 5 december 2011

en liten inledning.

Jaha, här skulle man alltså kunna skriva någon fin presentation eller så, men det gör inte jag.
Förutsätter att de två som tjatat till sig den här bloggen vet vem jag är och vart jag bor.
Det de möjligen kan vilja veta mer om är en graviditet, som idag är räknad till tolv fulla veckor och noll dagar.

Såhär har jag sett ut de senaste veckorna.

(Bilden är klickbar)

-På första bilden hade jag precis, dagen innan fått veta att jag var gravid.
-På andra bilden hade jag precis kommit hem från jobbet en eftermiddag, och upptäckte det där i spegeln. Svullen som en liten gris. Funderade en del hur jag skulle lyckas gömma dendär nästan en månad till. Mådde illa och gäspade/sov hela dagarna.
- Tredje bilden. Mådde lika som innan. Tror det var här nånstans som min barndomsvän Malin frågade´mig rakt ut om jag var gravid, eftersom jag tydligen hade större brön än vanligt. Jojo, hon har koll på sånt där.
- Fjärde bilden. Mådde fortfarande lite illa, men det var här det började avta (peppar peppar).
- Femte bilden. Hade köpt nya byxor då mina vanliga satt så himla hårt. Berättade för familjen, släkten och närmsta vännerna. Var på spec.mvc och undersökte cystan (som de hittat på min ena äggstock på ett vul i v 7+0), och det var precis som jag trott ingen fara med den. Den skulle försvinna av sig själv om några veckor. Lilla bönan hade växt på sig till hela 5 cm mellan huvud och rumpa, och gjorde kullerbyttor där inne.
-Sista bilden är tagen för en timme sen. Detta är alltså ingen kvällsmage, men man ser ju tydligt att svullnaden nästan är borta. Jag mår bra och känner mig inte alls lika trött längre. Har vid ett flertal tillfällen senaste veckan gråtit utan anledning, och min stackars sambo har fått trösta. Tur att han sneglat lite i pappaböckerna så han förstår att jag inte är alldeles från vettet ;)  


  Bönan 7+0.


Junior 11+3.


Sådär ja. Nu får ni nöja er med detta så länge.



3 kommentarer:

  1. Härligt Ellis, kul med en blogg så även jag här borta i skogen kan fökja ditt humör och din mage! Ta hand om min böna nu! :)

    SvaraRadera
  2. men alltså hur kunde jag missa magen här om veckan?!! HAHA. Nu var den ju inte alls lika stor :) Lite avis är jag allt ;) Det var en söt liten böna <3

    SvaraRadera
  3. Woho! gillar att du gav efter för tjatet och skaffade en blogg :D

    SvaraRadera