onsdag 7 december 2011

Drömmar.

Det här med drömmar alltså, eller mardrömmar framförallt.

Inatt t.ex. drömde jag att jag och ett antal okända människor var ute i en mörk skog nånstans och grävde upp gravar. Varför vet jag inte. Det var hur som helst tillräckligt otäckt för att jag skulle vakna svettig med hjärtklappning och sen vända Micke mot mig och tvångskramas. (Ja, han går att vända på när han sover. Det är enda gångerna på dygnet som han är riktigt sammarbetsvillig) .

Häromnatten drömde jag att vi fick en son. En jättepojke på 6 kilo och 60 cm. Han hade långsmala giftgröna ögon och var väl egentligen inte alls så himla söt. Och jag hade ju dessutom inte köpt några kläder som passade honom, allt var ju för litet.

Några nätter innan det drömde jag att jag blev väldigt osams med en stor häst. Jag var väl på någon ridskola eller så, och skulle lära mig, inför okänd grupp och lärare, att göra ett såkallat cowboy-hopp upp på hästen sådär bakifrån lixom. Upp kom jag, men hästfan bara bet mig hela tiden. Den fortsatte att bita mig resten av drömmen. Och jag bet tillbaks, EN gång.

En annan natt drömde jag att Micke och jag skulle fara iväg på en liten kärleksresa på en färja. Innan ens färjan hade lämnat land så träffade Micke ett gäng bekanta som skulle iväg på en rock-kryssning på en annan båt, så han följde helt enkelt med dem istället. Och jag som var tjock och på tjocken fick inte följa. Micke var för övrigt väldigt fräsig och snäsig (som han ofta är i mina drömmar), och jag var ledsen och ensam. Båten jag var på lämnade land innan jag hann kliva av, och ja.. Sen vaknade jag innan det hann bli värre.

Det var väl ungefär det.
Idag har det snöat här hemma igen, och än ligger det kvar. Hurra!
Vi har haft en hemmadag och skruvat upp lite grejer på väggarna. Och badat badkar. Och haft besök.
Jag hade förhoppningar om att försöka få lite ordning i extrarummet/blivande barnrummet, som sedan vi flyttade in här för ca 3 månader sedan varit ett extra förråd. Får göra ett nytt försök imorgon.

Appropå imorgon så ska jag på ett såkallat medarbetarsamtal med chefen då, och tänkte försöka kläcka ur mig att det verkar bli bebis här till sommarn.
Ja, så att hon ska få något att tänka på lixom. Hon kommer ju bara ha fyra mammalediga samtidigt, vad jag vet.

Hmm, ja herregud! Jag vet ju inte riktigt vad jag ska skriva om. Vad vill ni veta? :)

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar