tisdag 31 januari 2012

2012.01.31

Hej hej, hallå dagboken.
Nu har vi flyttat hem igen efter tre veckor inneboende hos papegojan. Ska försöka uppdatera er lite bättre nu.

Idag har vi hunnit så långt som till vecka 19+2, och allt går fortfarande bra.
Lilltjejen i magen bråkar och slåss så vi känner henne varenda dag. Mest kvällstid när vi gått och lagt oss, eller när jag jobbar och fogbältet klämmer åt.

Apropå jobb, så räknar jag ner nu. Tänkte gå hem och vara tjock i början av april. Har ansökt om några veckors semester innan gravidpenningen startar. Eller ja, ingenting är ju klart ännu (men pappren är på gång iallafall), men jag tar för givet att allt ska gå igenom och bli godkänt. Känner hur skönt det kommer bli att få vara hemma sista tiden och bara göra vad jag vill. Att jobba går bra, men jag känner redan att det är tyngre och jobbigare. Antagligen på grund av ett bråkigt bäcken. Och försvunnen kondition.


Junior (hon heter fortfarande så) har fått massa nytt och fint. Både nya och begagnade (efter sin pappa) kläder, nya fina sängkläder och musikmobil. Plus att "farmor" kom hem från Thailand med fina kläder. 






Magen växer så det knakar tycker jag. Och det gör den nog. Det är fler som påpekar det, och många vill klämma och känna. Och för mig är det okej.

Flygande köttbullen i mysdress v 19+2.

PS. Sandra, kolla vilken o-perfekt bild med lortpöl från skor på golvet. Det gillar du va?  



Nu måste jag springa och kissa. Och hänga tvätt. Hejdå! 




4 kommentarer:

  1. ååh tjockis! Fan va fint :) <3

    SvaraRadera
  2. Åh! Fin mage och fin lortpöl! Tack!
    Vad jobbigt att bäckenet krånglar. Har ni det i hela släkten eller?

    SvaraRadera
  3. Sandra - man kan nästan tro det.
    Vi blev såhär några av oss.
    Vet inte vem vi ska skylla på, men förmodligen en överrörlig mamma ;)
    Fast Katarina får skylla på någon annan.

    SvaraRadera
  4. Vi har något som heter hypermobilitetsyndrom i släkten, ökar risken för foglossning. Fast det krävs lite fler symptom än så för att veta om man har det. Många idag kan skylla på hormonella preventivmedel, även om tillverkarna mörkar det. Vääldigt fin mage ju Lillinoran! Söt liksom. Fastna nu inte i rosaträsket bara för att ni vet att det är en tjej, även om Junior knappast lär bry sig än på länge;). Härlig blogg, längtar redan till nästa uppdatering!

    SvaraRadera