fredag 11 maj 2012

Främlingen som gjorde mig glad idag.

Var nyss ute på en promenad runt skitsjön Tisken. Efter det passade jag på att smita in på affären för att handla lite kött och sånt eftersom vi är bortbjudna på grill både idag och imorgon. Hittade ju dessutom två nya smaker på Loka som jag fick för mig att jag är tvungen att prova, så jag handlade med mig en av varje. Ringde Micke som skulle slutat jobba men som inte var klar än. Tänkte ju att jag skulle få skjuts med honom hem med de lite småtunga matkassarna, men jag beslutade mig att gå hem istället.
Regnet fortsatte att blöta ned mig och jag började känna mig lite småtrött de sista hundra metrarna.
Då jag hade cirka 20 meter kvar hem så mötte jag en dam med hund som började prata med mig sekunden efter att hon gått förbi mig.

Dam med hund - Oj, det såg tungt ut det där .. *pekar på matkassarna*
Jag - Jaa, lite .. men nu är jag strax hemma.
Dam med hund - Jaha. Åhh, ska du få en bebis? *pekar på magen*
Jag - Hehe ja-a.
Dam med hund - Men åååh vad roligt. När då? Är det första?
Jag - Ja det ska bli spännande. Till midsommar är det tänkt. Och det är första barnet.
Dam med hund - *ser jätteglad ut* Åh vad roligt!!! Grattis! Men du, du kan ju inte ha gått upp så mycket i vikt.
Jag - Haha, tack. Jaa joo, det är ju drygt tio...fjorton kilo iaf.
Dam med hund - Men du vaaar då så fin så. Åhhhh! *lallar iväg*
Jag - Haha tack. Hejdå!


Tänk vad lite det behövs egentligen. Nu kan jag inte sluta le. Tack snälla tant!
Känner mig inte alls så eländig och regnblöt längre. En främling gjorde min dag, haha.      

2 kommentarer:

  1. Vilken go tant! Det är bara att suga i sig. Vi är ju flera (tanter) som tycker att du har en fin mage.

    SvaraRadera
  2. haha och på klingande dalmål kan jag tro? åå vilken mysig tant! :D

    SvaraRadera